Visiitkaardid pole veel digiajastulgi kuhugi kadunud.
Nii kaua, kui korraldatakse messe, tooteesitlusi ja muid taolisi üritusi, on visiitkaardid ikka ja jälle oluliseks pidepunktiks uute kliendi- ja partnersuhete loomisel. Kuna visiitkaart on osa terve ettevõtte või -võtmise identiteedist, on oluline, et see ei tähendaks lihtsalt esmavajalikke andmeid valgel paberitükil, vaid paistaks silma ja peegeldaks terve ettevõtte nägu.
Järgnevalt oleme samm-sammult kokku võtnud punktid, kuidas kujundada efektne ja esinduslik visiitkaart.
#1 vali sobiv stiil
Trükikodade võimekus ei piirne enam ammu standardmõõtudes pabertööde läbiviimisega, mis annab võimaluse mõelda kastist välja ja jõuda omanäolise lõpptulemuseni. Seetõttu soovitame enne kujundustöödega alustamist läbi mõelda, kas mõni erikuju, -materjal või -trükk võiks aidata Sul tõelistelt silma paista.
kuju
Üheks levinud viisiks muuta visiitkaart omapäraseks on selle nurkade ümardamine. Kes aga soovib olla mängulisem, saab sisse lõigata erinevaid kujundeid või jäljendada kontuuriga mõnda oma toodet, logo või muud ettevõttele iseloomulikku. Üldjuhul saavutatakse eriilme läbi stantsimise – tegu on protsessiga, mille käigus tehakse vorm, mis võimaldab lõigata erikujulisi trükiseid.
Juhul, kui antud teema on Sulle võõras, soovitame guugeldada või Pinterestis ringi vaadata, kasutades otsingusõnadena näiteks “die cut business cards“. Lisaks võid pilgu peale visata ka meie loodud erikujuliste visiitkaartide näidiskaustale, mille leiad siit.
materjal
Trükimaterjali valik on tänapäeval lai: esindatud on lisaks eri sorti paberitele ka plastik, puit ja muud põnevad materjalid. Sageli piisabki erilise ilme andmiseks vaid huvitavast materjalivalikust ja sellega kokkusobivast kujundusest.
trükitehnika ja järeltöötlus
Kui oled ära otsustanud, milline saab olema visiitkaardi materjal, on aeg leida sobiv trükitehnika.
Trükitehnika valikut piirab ühest küljest materjali valik – nt puidule või plastikule ei saa kujundust kanda samade vahenditega nagu paberile. Juhul, kui oled valinud paberist või kartongist lahenduse, on valida mitmete trükitehnikate vahel, millest igaüks erineb pisut kulude ja eriefektide poolest. Kui aga oled valinud puidust või plastikust lahendust, on trükitehnika valik pisut kesisem.
Mõned näited Eestis pakutavatest trüki- ja järeltöötlustehnikatest:
- Digitrükk: levinuim viis paberist ja kartongist visiitkaartide trükkimiseks, olles taskukohane ja sobides ka väiksemahuliste tööde trükkimiseks.
- Fooliumtrükk: pisut kulukam lahendus, kuid võimaldab kanda visiitkaardile efektse läikiva mustri, teksti või elemendid.
- UV-trükk: LED-tehnoloogial põhinev digitrüki meetod, kus tint kuivatatakse UV valgustite abil. UV-trüki abil on võimalik saavutada eriti erksates toonides tulemuse ning see sobib ka juhul, kui alusmaterjaliks on puit, plastik vmt materjal .
- Offset-trükk: mõistlik valik, kui kavatsed trükkida suuri koguseid – väiksemate puhul osutub pigem ebamõistlikult kulukaks.
- Suru- ja pimetrükk: võimaldavad pressida visiitkaardile reljeefse kujutise. Surutrüki abil saab visiitkaardile kanda kujutise paberpinnast ülespoole, pimetrüki abil pressitakse kujutis aga paberi sisse.
- Kohtlakk: nagu nimigi ütleb, võimaldab anda visiitkaardile omapära, kandes laki teatud osale või detailidele visiitkaardil. Lakke on palju erinevaid, sh eri toonides, seega huvi korral tasub võimalusi täpsemalt uurida.
#2 loo õiges suuruses kujundusfail
Eestis kasutatakse Euroopas levinud standardmõõte, milleks on 85×55 mm ja 90×50 mm.
Lisaks tuleks arvestada lõike- ja ohutusvaruga, mis aitavad trükikodadel trükised korrektselt välja lõigata.
- Lõikevaru (ingl. k. bleed) on visiitkaardi äärmine ala, mis trükikojas eemaldatakse. Lõikevaru tagab valmistootel veatud servad – ei jää kummalisi valgeid ääri. Lõikevaru peaks ulatuma vähemalt 3 mm lõikejoonest väljapoole ning sellel ei tohiks asuda esmatähtsaid elemente.
- Ohutusvaruks on soovitatav jätta 3-4 mm lõikejoonest sissepoole ning ka antud alale ei tohiks ulatuda logo jm tähtsad elemendid.

#3 kujunda disain ja tekst
Üldiselt kehtib disainis ütlus “less is more” – seda eriti visiitkaardi puhul, mille disainitav pind on sedavõrd väike, et igasugu liigsed elemendid ja sisutihe tekst lämmatab olulise informatsiooni kergesti ära. Lisaks ei mõju liialt kirev visiitkaart kuigi usaldusväärsena.
Niisiis soovitame hoida disaini lihtsa ja puhtana! Kasuta pigem vähe (1-2) värve, fonte ja elemente ning too välja vaid oluline:
- logo,
- nimi,
- ametikoht,
- ettevõtte nimi,
- telefon,
- e-posti aadress,
- postiaadress*,
- kodulehe aadress*,
- sotsiaalmeedia lingid*.
Logo on visiitkaardi kõige olulisem element, mis peaks olema kujunduses kesksel kohal. Levinud praktikaks on pühendada logole terve üks visiitkaardi külg ning lisada see teiselegi küljele koos vajalike kontaktandmetega. Loomulikult võid piirneda ka logo lisamisega ühele küljele – peamine, et see hakkaks silma ega ununeks visiitkaardile lisamata.
Trükikojale edastatav fail võiks olla PDF- või vektorformaadis, vältida tuleks pildiformaate nagu JPG ja PNG.